پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
شنبه 30 آبان 1394برچسب:, :: 19:25 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی سرکار خانم مرشدی مدیریت محترم دبیرستان حضرت رقیه (س) خلاصه از عملکرد دو ماهه را به شرح ذیل بیان نمودند.

به اطلاع همشهریان می رسانیم  که آقای احمدی دهیار محترم دهکویه به عنوان دهیار برتر در استان فارس در بخش کتابخوانی و نهضت کتاب شناخته شدند .لذا بدین وسیله این افتخار را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می نماییم.

جناب آقای امیر حسین محدی توانست در هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در رشته ربات فوتبالیست ،مقام سوم راکسب نماید لذا شورا و دهیاری این موفقیت بزرگ را خدمت ایشان و خانواده محترمشان تبریک و تهنیات عرض می نماییم.

 یکشنبه شب هفته گذشته در مراسمی با حضور مسئولین شهرستان که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد، از نویسندگانی که طی یکسال گذشته اقدام به تألیف و چاپ کتاب نموده بودند، تجلیل بعمل آمد. به همین سبب، اسامی و نام اثر این نویسندگان در ذیل آورده می شود:

 * حسن هوشمند، کتاب: مردان قبله شرف

رسول احمدلو، کتاب: تاریخ تحولات ایل نفر

* منصور پدرام، کتاب: تلواسه

* احمد خضری، کتاب: جلوه های کهن

* خلیل روئینا، کتاب: گلهای ماهتابگردان

* حسین یگانه فرد، کتاب: سخن اهل دل

* علی ملک پور، کتاب: معلم آرام

* کاظم رحیمی نژاد، کتاب: تاریخ معاصر لارستان

* رقیه ارشادی، کتاب: نمایشنامه ویشکا، اسب استثنایی

* فریبا قادری، کتاب: نقش علوم و تربیت از منظر قرآن(تربیت با علوم)

* سیدعلی مومن، کتاب: مناظری از بهشت

ایرج اعتمادی، کتاب: طنز 1400

* راشد انصاری، کتاب: پشت خنده پنهانم

* یعقوب کامجو، کتاب: کتاب تاریخ فوتبال لارستان

* محسن منتظری، کتاب: فراسوی کیهان

* محمدرضا مریدی، کتاب: هنر به مثابه کار جمعی

* عنایت الله مهدی زاده، کتاب: ذخیره الحسین(ع)

* محمدمهدی امامی، کتاب: سه گام تا سپیده دم

* مرضیه موغلی، کتاب: فرهنگ اصطلاحات ژئومورفولوژی

* محمود صفری، کتاب: خودباوری و موفقیت

* حامد زارع، کتاب: آفاق حکمت در سپهر سنت

دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 13:43 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بنابر اطلاع رسانی اداره راه و شهرسازی لارستان در روز چهارشنبه مورخه 94/08/27  انفجار در تپه مقابل بلوار اصلی  رخ خواهد داد .لذا همشهریان از این موضوع اطلاع کامل داشته باشند و از شنیدن صدای مهیب ترس و دلهره نداشته باشند که این صداها ناشی از انفجار خواهد بود.

دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای  در مدارس  شهرستان لارستان آغاز شد ودانش آموزان در قالب یک برنامه منسجم ورزشی در طول سال در رشته های مختلف ورزشی با هم به رقابت می پردازند.

رهگذر کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش وپرورش لارستان در این زمینه گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با هدف سلامت جسمانی و روحی دانش آموزان وبا شعار " تحصیل ، تهذیب ، ورزش " برای دومین بار آغاز می شود و دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی از جمله هندبال،بسکتبال،فوتسال،والیبال،ژیمناستیک،دارت،آمادگی جسمی،بازی های بومی و محلی،شنا، شطرنج ،بدمینتون و... در سطح تمامی مدارس باهم به رقابت خواند پرداخت.

البته لازم به ذکر است که مدرسه مدنی امسال برای اولین بار المپیاد ورزشی برگزار خواهد نمود

شنبه 16 آبان 1394برچسب:, :: 22:59 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
 
حضرت مستطاب جناب آقای دکتر جمشید جعفر پور نماینده محترم شهرستان لار ستان ،خنج،گراش
 
سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار عروج ملکوتی برادر فرهیخته تان مایه اندوه شدید گردید و این ضایعه بزرگ را خدمت جناب عالی تسلیت گفته و از خدای غفار برای آن فقید سعید آمرزش، آرامش و رحمت واسعه و برای بازماندگانش صبر  جمیل و اجر جزیل امید داریم.
 
شورا اسلامی،دهیاری و مردم فرهیخته ی دهکویه

با تاش های پیگیر و مستمر شورا و دهیاری با اداره آموزش و پرورش  علی الخصوص معاونت آموزش ابتدایی آقای جعفر حمیدی و کارشناس اموزش ابتدایی آقای ژاله در رابطه با کمبود معلم پایه ششم ابتدایی دختران نتیجه داد و مشکل کمبود معلم دختران از اول هفته برطرف شد.البته نباید از تلاش های مدیر مدرسه سرکار خانم سجادی چشم پوشی کرد.

دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, :: 19:41 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

بدین وسیله به اطلاع همشهریان می رسانیم که کار احداث ساختمان جدید مدرسه دهقانی با پیمانکاری غلامحسین رضائی تا مرحله دیوار چینی انجام گرفته است لذا جا دارد از خیر بزرگوار و بزرگ منش جناب آقای حاج قدرت الله دهقانی بانی مدرسه دهقانی کمال تقدیر و تشکر رو داشته باشیم البته جا دارد یادی از برادر مرحوم ایشان شادروان کرامت الله دهقانی کنیم  که مدرسه به نام ایشان ساخته شده است.

دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, :: 19:35 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

با پیگیری هایی که از سوی شورا و دهیاری با اداره پست و بخشداری داشتند تا امروز تعداد 500 کوپن نفت صادر شده است که از اوایل هفته آقای مگردان توزیع نفت را در سطح روستا انجام می دهد.

یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, :: 20:29 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

به اطلاع همشهریان می رسانیم که پیمانکار آب شرب، از دبروز در دهکویه مستقر شده است و کار تست و ادامه لوله کشی آب شرب در برنامه کاری خود دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: ادامه دو بانده کردن محور لار ـ جهرم نیازمند تأمین اعتبار است. داریوش نصر در بازدید از باند دوم محور لارستان ـ جهرم در جمع

خبرنگاران اظهار داشت: در دو سال اخیر 27 کیلومتر از این محور آسفالت شده است.

وی افزود: عملیات احداث باند دوم این محور حدفاصل کورده تا دهکویه از کیلومتر 18 تا 27 به اتمام رسیده و پس از نصب علائم ایمنی و ایجاد مسیر ورود و خروج در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نصر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه تاکنون 100 هزار مترمکعب خاک‌برداری، 200 هزار مترمکعب خاک‌ریزی شده است، تصریح کرد: همچنین برای این مسیر تا این مرحله 34 پل احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه باند دوم محور لار تا دهکویه بیش از 200 میلیارد ریال از این اداره کل طلب دارند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و تعامل بسیار خوب با پیمانکاران در حال حاضر این پروژه فعال است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از فارس، وی با بیان اینکه کار دو بانده شدن این محور از دهکویه به سمت بریز نیز در دست اقدام است، ادامه داد: طول محور لار ـ جهرم 155 کیلومتر است که حدود 100 کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد.

نصر گفت: ادامه دوبانده کردن محور لار ـ جهرم نیازمند تأمین اعتبار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جاده لارستان ـ جهرم یکی از پرترددترین محورهای جنوب کشور محسوب می‌شود و به دلیل نزدیکی به آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و جزایر جنوبی کیش و قشم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

چهار شنبه 6 آبان 1394برچسب:, :: 22:43 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

مدرسه مدنی با همکاری درمانگاه در هفته سلامت و روان برنامه های  متنوعی را اجرا کردند.

برگزاری مسابق دارت و تیراندازی به مناسبت هفته سلامت و روان  بین پرسنل درمانگاه و مدرسه مدنی

با هدف آشنایی دانش آموزان باصرف صبحانه کامل با همکاری پرسنل مرکز بهداشت طرح سفره سلامت در محل سالن دبستان مدنی اجرا گردید

انتخابات شورای دانش آموزی با حضور پرشور دانش آموزان دوره دوم در محل دبستان برگزار گردید و اعضای 7نفره منتخب شورا مشخص گردید.امید که با همکاری اعضای شورا مدرسه ای با نشاط داشته باشیم.

روزهای  چهارشنبه هر هفته به همت معاونت پرورشی جناب آقای نوروزیان و آموزگار محترم جناب آقای کرمی دعای توسل ا قبل از مراسم صبحگاهی در محل آموزشگاه برگزار می گردد. 

طبق قرداد فیمابین دبستان مدنی و مرکز بهداشت دهکویه مقرر گردید در جلسات آموزش خانواده زمانی را به پرداختن به امور بهداشتی دانش آموزان و آگاهی بخشی به اولیا اختصاص داده شود

دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:, :: 18:41 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

مدرسه مدنی با همکاری درمانگاه دهکویه به  مناسبت هفته سلامت و روان برنامه های متنوعی را که عبارتند از :

حضور دکتر درمانگاه دهکویه در مدرسه جهت ارایه مطالب مربوط به هفته سلامت و روان خدمت والدین دانش آموزان در روز دوشبه 

برگزاری مسابقه به مناسبت هفته سلامت روان با موضوع شعار سلامت و روان

برپایی سفره سلامت بین پرسنل درمانگا و مدرسه در روز چهارشنبه

برگزاری مسابقه دارت بین پرسنل درمانگاه و مدرسه در روز چهارشنبه

بستن قرارداد فی مابین درمانگاه و مدرسه جهت ویزیت دانش آموزان بدون نوبت با داشتن فرم ارجاع از سوی مدرسه 

تجهیز اتاق بهداشت مدرسه از سوی درمانگاه 

 

علی اصغر رنجبر، رئیس شورای اسلامی شهر دهکویه، در جمع عزاداران حسینی که برای برپایی نماز ظهر عاشورا در مسجد امام جعفر صادق دهکویه جمع شده بودند، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام ranjbarگفت: باید خاک پای عزاداران حسینی را طوطیای چشم کنیم. کسانی که دل به ولایت می دهند، حضرت ولی عصر (عج) خودشان زندگی آنها را هدایت و به زندگی آنها برکت می دهد. ما عزاداری می کنیم به عنوان نماد اعتراض به ظلم و ظالم. هزار و سیصد و چند سال پیش ظلمی به بلندای تاریخ صورت پذیرفت و ما به عنوان اعتراض هرسال و عظیم تر از سال های قبل عزاداری می کنیم و با بصیرت اعلام می کنیم که ذره ای در مقابل ظلم کوتاه نمی آییم. وقتی که انسان این چنین در مراسم معنوی تاسوعا و عاشورا شرکت می کند، این شعور چراغ راهی است برای ادامه زندگی و ما با شور حسینی خود را بیمه می کنیم.

اجازه نمی دهیم کسی در صفوف فشرده ما اخلال ایجاد کند

رنجبر در مورد حواشی که گاهی در مراسم عزاداری دهکویه به وجود می آید نیز گفت: برخی اوقات ممکن است یک سری مسائل جزئی در عزاداری ها پیش بیاید و افرادی باشند که ناخواسته بخواهند مخل وحدت بشوند اما ما با شعوری که ارائه دادیم مانع از بروز این اتفاقات شدیم. ما اجازه نمی دهیم کسی در صفوف فشرده و در این مسیر مطهری که در پیش گرفته ایم اخلالی ایجاد کند و اگر کسی این کار را انجام دهد، اهانت به ماست. به حول و قوه الهی این انسجام در استمرار سال های گذشته ادامه خواهد داشت و در سال های آینده نیز این فرهنگ را ان شاءالله حفظ خواهیم کرد. برای اینکه این فرهنگ حفظ شود و بهانه از دست اخلال گران گرفته شود، ما نیاز به کمک داریم.

تدبیری برای از بین بردن حواشی

رئیس شورای دهکویه با بیان این مطلب که در جلسه هماهنگی مراسم محرم امسال برخی پیشنهاد دادند که با ایجاد مسیری مانع از برخورد بین دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی شویم افزود: در هیچ یک از شهرها و روستاهای اطراف دسته های عزاداری برخوردی ندارند. در بریز، کورده، لار و سایر مناطق ما شاهد چنین چیزی نیستیم که در میانه عزاداری یک دسته رها شود تا دسته دیگری بتواند مسیر خود را ادامه دهد. تا الان ما ناچار بودیم چون مسیر دیگری نداشتیم، اما ان شاءالله با همت و همکاری شما عزاداران حسینی باید یکی از مسیرهای چندگانه موجود آسفالت شود تا مانند سال های دور، دسته های عزاداری بتوانند بدون تداخل مراسم خود را برگزار کنند.

ساخت یک ورودی آبرومند برای دهکویه

علی اصغر رنجبر در مورد ساخت مجتمع رفاهی و تفریحی در ورودی شهر دهکویه نیز گفت: نقشه آن توسط مهندس اسماعیلی، یکی از اهالی ساکن لار، طراحی شده و ما به دنبال اجرای آن در مساحت ۶۰۰ متر هستیم. در این زمینه ما علاوه بر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما، نیازمند همکاری مالی هستیم. ببخشید که این موضوع را می گویم اما با اینکه ما به دنبال ایجاد شهر می باشیم اما روستای کورده با زیباسازی ورودی خود عملا تبدیل به شهر شده است. آنها با در اختیار گذاشتن زمین، کمک های مالی و نیز تلاش شورا توانستند مبلغ یک میلیارد و دوازده میلیون تومان جمع آوری کنند و آن را صرف ساختن ورودی نمایند. این کار بسیار ارزشمندی است و اشکالی ندارد اگر ما از کارهای ارزشمند تقلید کنیم و این همت می خواهد.

برخورد قاطع با برهم زنندگان وحدت

رئیس شورای شهر دهکویه در حوادث تاسوعای امسال که طی آن عده ای از جوانان دهکویه در كورده حواشي را ايجاد كردند گفت: عده ای از جوانان نادان مسائلی را پیش آوردند که در شان ما مردم دهکویه نیست. کسی که جایی را تخریب می کند، نشانه حماقت و بی فرهنگی اوست. وقتی کسی زورش به شخص دیگری نمی رسد، تخریب، تهدید و بدزبانی می کند. اگر از لحاظ فکری، قدرت بحث یا جسمی زورش برسد هرگز دست به چنین کاری نمی زند. در تخریب اموال عمومی نیز همین نکته صادق است. کسی که به عنوان مثال میز و صندلی را خراب می کند، نشان دهنده نفهمی و حسادت اوست که چون ما نداریم، آنها نیز نباید داشته باشند. تفکر آدم احمق این گونه است. آنها خرج کردند و دارند و به آنها تبریک می گوییم؛ ما نکردیم و نداریم، پس باید تلاش کنیم تا داشته باشیم نه اینکه مال دیگران را خراب کنیم و خودمان را زیر سوال ببریم.

رنجبر با بیان این موضع که در جمع حاضر شاهد چهره های نورانی، با شخصیت، عالم و باسوادی هستیم که بیش از  هفتاد درصدشان تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند، افزود: واقعا برای جمعیتی این چنینی مایه سرشکستگی است، که چهارتا آدم نادان بروند و آبروی ما را زیر سوال ببرند. از بخشداری به پاسگاه سفارش شده که به این ها سخت گرفته شود؛ چون از ما اعاده حیثیت خواهد شد. می گویند دهکویه، نمی گویند چند جوان نادان؛ پس مراقب باشیم جلوی این گونه افراد را بگیریم و از تاییدشان بپرهیزیم؛ آنها را تخطئه و سرزنش کنیم تا دیگر چنین کارهایی را انجام ندهند. ما به این شور و شعور حسینی که مردم دهکویه در عزاداری ها نشان می دهند افتخار می کنیم، نه آن کسی که اموال عمومی را تخریب می کند و ما را زیر سوال می برد.

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 441
بازدید ماه : 434
بازدید کل : 18356
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content