پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

 

امروز کار لبه گذاری خیابان ساحلی جنوبی دهکویه آغاز شد .  لبه گذاری این بخش از خیابان تا مقابل خانه بهداشت ادامه داشته و سپس از مقابل خانه بهداشت بخش شمالی خیابان کار لبه گذاری و دیوار چینی تا مقابل دبیرستان شهید صفری ادامه می بابد .

از طرح های دیگر طرح های دهیاری لبه گذاری خیابان های قائم (عح) ، ولایت و شهید حیدری است . هزینه احرای این طرح ها توسط دهیاری تامین خواهد شد که در صورت همکاری خیرین و اهالی زودتر پایان خواهد یافت

گفتنی است جری این طرح ها دهیاری و پیمانکار مهندس بروسان  « مورد تایید ینیاد مسکن لارستان » در حال اجرا می باش

 

به گزارش پسین دهکویه مسابقه احکام مرجله شهرستان به میزبانی دبستان مدنی دهکویه برگزار شد .

در این مسابقه 33 نفردانش آموزان مقطع ابتدایی دهکویه ، کورده ، بریز و دنگز دخترانه و پسرانه  در رشته احکام به رقابت پرداختند .

گفتنی است مسابقات مرحله شهرستان در رشته های قرآن ، اذان ، و نماز نیز قبلا در دبستان مدنی برگزار شده است 

 
 
 

به اطلاع شهروندان می رسانیم که جناب آقای عباسپور مدیری عامل بانک صادرات استان به اتفاق نجیبی سرپرست حوزه شعب لارستان و همراهانشان جهت بررسی مسائل و مشکلات بانک صادرات شعبه دهکویه که منجر به تعطیلی آن شده بود در محل شعبه حضور یافتند و با حضور اعضای شورای اسلامی و مجمع خیرین و تعدادی از مردم به بیان و بررسی مشکلات و راهکارهای احتمالی جهت حل آن پرداختند.

به گزارش پسین دهکویه ، در ابتدای جلسه  عباسپور مدیر عامل صادرات استان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بانکهای کشور بدلیل شرایط نابسامان اقتصادی کم و بیش با مشکل مواجه هستند و از طرف دیگر اکثر مشتریان بانکها سپرده گذار هستند ، باعث شده که خیلی از شعب بانکها زیان ده باشند که نهایتا این روند باعث تعطیلی شعبات زیان ده م یشود که می بایست جهت جلوگیری از این روند مشتریان بانک ها سرمایه ها و سپرده های خود را در قالب حساب های پس انداز قرض الحسنه و جاری به جریان اندازند تا اینکه بانک ها با مشکل مواجه نباشند و به زیان دهی نرسند .

در ابتدای این جلسه رنجبری ریئس شورای اسلامی دهکویه از طرف شورای اسلامی و مردم دهکویه به ایشان و هیئت همراشان خوش آمد گفتند و از ایشان و همکارانشان که برای بررسی و رفع مشکل بانک صادرات دهکویه در شعبه دهکویه حضور یافته اند تشکر و قدردانی نمودند .

در ادامه  بستگان عضو مجمع خیرین دهکویه در خصوص وضعیت بانک صادرات و مشکلات مردم صحبت کردند . ایشان به سابقه 55 ساله بانک صادرات دهکویه به عنوان یکی از قدیمی ترین شعبات بانک صادرات اشاره کردند و گفتند از آنجایی که بانک صادرات تنها بانک این روستا بوده و قدمت زیادی دارد مردم با آن انس و الفتی دیرینه دارند و حقیقتا تعطیلی آن برای مردم بسیار سخت و مشکل است . با توجه به فاصله 30 کیلومتری دهکویه از لار امکان ایاب و ذهاب هر روزه مردم به لار برای انجام کارهای بانکی شان مقدور نیست و این موضوع خطرات جاده ای و تصادفات را برای مردم در پی دارد . ایشان به مسائل و مشکلاتی که قبلا  بدلیل عدم مدیریت صحیح و ناکارامدی مدیران سابق شعبه بوده است اشاره کردند و گفتند که همین نا کارآمدی ها و از طرفی بی تفاوتی مردم باعث خروج سپرده ها و عدم همکاری مردم با شعبه شده که نهایتا به تعطیلی آن منجر شده است .

ایشان همچنین اظهار داشتند که تعطیل شدن شعبه دهکویه مردم را به شدت دچار مشکل نموده است و این مشکلات در ایام تعطیلات نوروز بیشتر خواهد شد و در همین خصوص خواستار پیگیری موضوع و بازگشایی بانک صادرات حداقل بصورت باجه گردیدند که درصورت پیشرفت و بهبود عملکرد به شعبه ارتقاء یابد .ایشان همچنین قول همکاری مساعد و مناسب در صورت بازگشایی باجه دهکویه را از طرف مردم دادند که در مورد حساب های جاری و قرض الحسنه پس انداز بیشتر کار و فعالیت نمایند که بانک نیز از زیان دهی به سوددهی مناسب برسد .

در پایان جناب عباسپور قول مساعد جهت پیگیری موضوع بر اساس تعهدات مردم مبنی بر فعالیت قابل توجه حساب های جاری و قرض الحسنه پس انداز را دادند که در صورت موافقت حوزه لار و کمیته بررسی استان و موافقت تهران بصورت موقت باجه راه اندازی گردد .

 

مسابقات قرآن و معارف مرحله شهرستان در دبستان مدنی دهکویه بر گزار شد .

به گزارش پسین دهکویه ، در مراسم افتتاحیه این مسابقات فیاض پور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان ضمن تشکر از کلیه کسانی که در برگزاری این دوره از مسابقات نقش داشته اند گفتند : کار برای قرآن و حضور در محافب قرآنی یک سعادت است و نیاز به خلوص و تعهد ذاتی دارد که خداوند به شما داده است .  کار خدمت به قرآن برای هر کس میسر نیست . این یک توفیق بوده که خداوند به شما داده چرا که قرآن قانون اساسی زندگی بشر و آیین نامه زندگی و کتاب دنیا و آخرت است . قرآن یک کتاب معمولی نیست زیرا با قرآئت قرآن به یک نورانیت ، معنویت و آرامش روجی دست می یابید  . آنچه قرآن می گوید : « الا بذکرالله تطمئن القلوب » با خواندن هر کتابی به دست نمی آید . شما اگر چندین کتاب روان شناسی را حفظ نموده و بارها به خود تلقین نمایید که من آرامم آرامش به دست نمی آید ، اما با خواندن یک آیه قرآن به آرمش می رسیم

ایشان ادامه دادند : شما دانش آموزان خوشحال باشید که وارد این فضا شده اید . برنده شدن و کسب مقام یک مسأله حاشیه ای است اگر به معنا ، تفسیر و فلسفه نزول قرآن توجه کنید بهتر از قرائت ساده آن است . حتی با همین قرائت ساده هم ثواب معنوی آن را خواهید برد و هم بر روح شما اثر می گذارد . انشاءالله که همه بتوانیم عامل به دستوراتی دنیایی و اخروی قرآن باشیم

فیاض پور در پایان گفتند : هدف از برگزاری مسابقات قرآن در مناطق تمرکز زدایی است تا از طرفیت مناطق در این کار استفاده نموده و هم از خطرات در مسیر برای حضور در مرکز شهرستان پیشگیری گردد .

پس از مراسم افتتاحیه 138 نفر از دانش آموزان روستاهای دهکویه ، کورده ، بریز ، دنگز ، عمادشهر ، کهنه و علی آباد در رشته های قرآن ، اذان ، نماز و اجکام به رقابت پرداحتند .

 
 

 

به گزارش پسین دهکویه به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان: در پی تلاش، همت و افتخارآفرینی مهندس سهراب عزیزی فرهیحته دهکویی، که مورد تقدیر دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت قرار گرفته، یعقوب موحدی رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان پیام تبریکی به این جوان فرهیخته ارسال کرده که متن آن به این شرح است:

جناب آقای مهندس سهراب عزیزی؛ جوان موفق و فرهیخته اهل دهکویه لارستان

با سلام و عرض ادب

خدمت به جامعه و انسان‌ها و تلاش و کوشش برای کسب دانش و تجربه، با هدف خشنودی پروردگار و اصلاح و بهبود شرایط، در هر جایی و در هر لباسی شایسته تقدیر و تحسین است. شما مهندس جوان به عنوان نیرویی فعال در عرصه «مراقبت پرواز» به دلیل همکاری با «فدراسیون بین المللی هوانوردی» و مشارکت فعال برای شکل دادن به دستورالعمل‌های اجرایی جهانی، از سوی دبیر کل فدراسیون جهانی مراقبت پرواز مورد تمجید قرار گرفتید و این افتخاری بزرگ برای جناب‌عالی، روستای دهکویه و لارستان بزرگ، و بلکه برای ایران اسلامی است.

اینجانب این موفقیت و سرافرازی را به شما برادر بزرگوار، خانواده گرامی و همه اهالی بزرگوار دهکویه تبریک می‌گویم. شایسته است مردم و مسئولان منطقه و همه جوانان علاقه‌مند از تجربیات ارزنده‌تان بهره گیرند. از درگاه پروردگار متعال برایتان سلامتی و شادکامی و کامیابی آرزو می‌کنم.

یعقوب موحدی/رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان

پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 126
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 493
بازدید ماه : 486
بازدید کل : 18408
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Alternative content