رونمایی از"مردان قبیله شرف" تالیف مهندس حسن هوشمند
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

همزمان با سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی سید عبد العلی آیت اللهی کتاب «مردان قبیله شرف »تالیف محقق و پژوهشگر  دهکویه لارستان مهندس حسن هوشمند چاپ و منتشر شد . این کتاب که حاصل دو سال تحقیق مهندس هوشمند است ،پیرامون تاثیر معنوی خاندان آیت الله سید عبدالحسین لاری بر مردم لارستان و رویدادهای تاریخی یکصدوسی سال گذشته یعنی از سال 1308ه . ق تا کنون به بحث و بررسی پرداخته و ناگفته هایی ازحوادث تلخ و شیرین این دوره را به خواننده ارایه می دهد .مولف اثر خود را به روح بلند حضرت آیت الله العظمی آیت اللهی ، بیت شریف و کلیه ارادتمندان آنجناب تقدیم کرده است .

کتاب دارای یکصد وشصت و چهار صفحه و بصورت مصور در سه فصل تنظیم گردیده که در فصل نخست با عنوان «مردی که تاریخ لارستان را تغییر داد »پس از یک مقدمه سه صفحه ای به شرح ورود یک کاروان رویایی از دروازه جنوبی شهر لار در معیت یک مجتهد چهل و پنج ساله می پردازد که قرار است تاریخ این حوزه جغرافیایی را تغییر دهد .

حوادث تلخ سالهای 1307و1308ه . ق در منطقه ، نقش روحانیون در زندگی مردم ،مروری بر زندگانی حضرات آیات عظام سید عبدالحسین و سید عبدالمحمد و بویژه جایگاه علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله سید عبدالمحمد وداستان دلاورمردیهای مردم مناطق لار، کورده ، دهکویه ، بنارویه ، جویم ، اوز و سایر نقاط را شرح می دهد .

فصل دوم با عنوان «مردی از قبیله شرف » با معرفی حضرت آیت الله العظمی سید عبد العلی آیت اللهی آغاز شده و مراحل زندگانی این مرجع عالیقدر ،آثار خطی ،اشعار ، منش و شخصیت حضرت آقا از دیدگاه بزرگان ، شاعران و نویسندگان شهرستان ، مبارزات سیاسی و مکا تبات با حضرت امام «ره» ادامه می یابد .استمداد مردان عصر پهلوی از جمله بخش هایجالب و خواندنی کتاب است که خواننده را با یکی از وجوه مهم شخصیتی حضرت آیت اللهی آشنا می سازد.

قیام طایفه لر و نفر به رهبری حضرت آیت اللهی ، ارتباط با مقام معظم رهبری « مدظله العالی»، زلزله سال 1339آخرین روزهای زندگی حضرت آقا وتاثیر فوت ایشان در شعر شاعران از مطالب دیگر فصل دوم است .شرح سه خاطره بیاد ماندنی مولف در ملاقات با حضرت آیت اللهی پایان بخش فصل دوم می باشد. در فصل سوم نیز به عکس ها و تصاویر اختصاص یافته است .

بر اساس گزارش ستاد ارتحال حضرت آیت اللهی قرار است در ساعت نه شب مورخ 18/3/94در فرهنگ سرای مرتضوی با حضور اقشار مختلف مردم لارستان از کتاب رونمایی بعمل آید .در این مراسم مولف پیرامون اثر خود به ایراد سخن می پردارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 284
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 285
بازدید ماه : 1003
بازدید کل : 18925
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1