شرکت در همایش کارآفرینی، اشتغال و توسعه لارستان
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

علی‌اکبر نجیب‌زاده،  در همایش «کارآفرینی، اشتغال و توسعه» که با حضور سرمایه‌گذاران، شهرداران شهرهای هشت‌گانه لارستان، نخبگان، تولیدکنندگان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با بیان ظرفیت‌های لارستان برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، اظهار داشت: امیدواریم نتایج و بحث‌های این جلسه، ادامه‌دار باشد و با پیگیری به عرصه عملیاتی برسد.

وی با تأکید بر پرهیز از تصمیمات آنی و احساسی، افزود: باید در انجام کارها با برنامه‌ریزی و تدبیر وارد شد تا بتوان با امید و محکم به دنبال انجام کارهای اصولی با پشتوانه علمی بود.

معاون استاندار فارس با ابراز تأسف از بروز پدیده خشک‌سالی در تمام کشور و منطقه لارستان، تصریح کرد: در دنیای کنونی، دیگر امکان کار به‌صورت سنتی وجود ندارد و اگر بخواهیم به‌طور سنتی در عرصه‌های مختلف وارد شویم، به‌ یقین از رقبا عقب خواهیم افتاد.

وی با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی مستقر در لارستان، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در سرمایه‌گذاری‌ها باید، به تعقل، بازاریابی و غیره مبادرت ورزید و با توجه به‌سرعت بالا در علم و فناوری، سنتی بودن را به‌ سوی علم روز و مدرن سوق دهیم.

فرماندار ویژه لارستان مهم‌ترین مؤلفه موفقیت را، تعقل و برنامه‌ریزی دانست و عنوان داشت: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی، ایجاد جرقه و به فکر واداشتن سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان برای شروع به‌کار و حرکت به سمت اشتغال‌زایی و رقابت اقتصادی است.


آصف کریمی عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اهمیت کارآفرینی و جایگاه کارآفرینی در توسعه و ایجاد اشتغال، اظهار داشت: موفقیت در جامعه به تعداد افراد موفق ساکن در آن جامعه بستگی دارد.

وی با تأکید بر نقش وجود افراد موفق در کسب رشد و توسعه، تصریح کرد: وجود افراد موفق در یک جامعه از کلیدی ترین معیارها برای دستیابی به توسعه است و این توسعه با اقدامات تکمیلی و زنجیروار افراد نخبه و موفق برای یک کشور و یا در فضایی کوچکتر مثل شهرستان لارستان محقق می گردد و به عبارتی دیگر، مسیر توسعه از مسیر موفقیت می گذرد.

عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی و کسب و کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، افراد موفق باعث شکل گیری کسب و کارهای موفق می شوند، خاطر نشان کرد: کسب و کارها عامل اصلی توسعه جامعه به شمار می روند.

وی با اشاره به کشورهایی که توانسته اند، به پیشرفت و توسعه دست یابند، اضافه کرد: کشورهایی توانسته اند به پیشرفت برسند که اقتصادهای موفقی دارند و این بدان معنی است که اقتصاد باثبات کشورها باعث توسعه و موفقیت شده است و به تبع آن کشورهایی دارای اقتصاد موفق هستند که در آن شرکت ها و کسب و کارهای معتبر و موفق وجود دارد.


کریمی با ابراز تأسف از عدم شکل گیری کسب و کارها و شرکت داری در شهرستان لارستان، افزود: شهرستان لارستان دارای پتانسیل های بسیار بالا و شرائط مساعد برای ایجاد کسب و کار و شرکت هاست که باید از این استعداد بهره برد.

وی با تأکید به نخبگان، سرمایه داران و مردم، گفت: همه ما باید خود را به علم شرکت داری و کسب و کار درآمدزا مسلط کنیم، تا بتوانیم توسعه فردی و اجتماعی را رقم بزنیم تا بدین ترتیب، بطور یکپارچه موفقیت و رشد رقم بخورد.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران با ارائه ایجاد شرکت در لارستان، تصریح کرد: فعالیت یک شرکت در یک جامعه، باعث پویایی آن منطقه می گردد، چراکه در پی تأسیس یک شرکت، تراکنش مالی افزایش می یابد و باعث اشتغال می گردد.

وی با بیان نتایج حاصله از مطالعه موسسه "دیده بان جهانی کارآفرینی" که در زمینه فعالیت های کارآفرینی 180 کشور مختلف دنیا به مطالعه می پردازد و به جایگاه کارآفرینی کشورها مبادرت می کند، عنوان کرد: این موسسه براساس مطالعات بلندمدت خود، به دو نتیجه درباره توسعه و ایجاد رشد اقتصادی دست یافته است و آن؛ وضعیت کلی اقتصاد ملی و دیگری وضعیت کلی که خود کارآفرینی ایجاد می کند.

کریمی به تولیدکنندگان و مسئولین توصیه کرد: اگر خواهان بدست آوردن توسعه و ایجاد اشتغال در لارستان هستید، می بایست در دو مسیر رشد کسب و کارها و همچنین رشد کارآفرینی حرکت کنید.

وی با بیان اینکه، کمتر شهرستانی به پتانسیل های فوق العاده لارستان در دستیابی سریع به رشد و هموار بودن مسیر سرمایه گذاری در آن ، در ایران وجود دارد، تصریح کرد: لارستان با دارای بودن فرودگاه بین المللی، نزدیکی به بنادر بزرگ در کاهش هزینه های صادرات و واردات و در آینده نیز، عبور خط راه آهن از این منطقه، شرائط مورد نیاز و زیرساخت های کلان برای کارآفرینی و متفاوت تر عمل کردن در کسب و کارهای خاص وجود دارد.

عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی و کسب و کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت توجه به بحث بازاریابی و عرضه در بازارهای مصرف، هشدار داد: سرمایه داران قبل از سرمایه گذاری، باید به شناسایی بسترها و نیازسنجی جامعه به یک کالا و خدمات بپردازد.

وی ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان لارستان را، از برخی استانها بیشتر دانست و یادآوری کرد: سرمایه گذارانی که با وجود دوری از منطقه، علاقه زیادی به سرمایه گذاری در لارستان را دارند، این پتانسیل بسیار بالایی است و اگر بسترها در این شهرستان فراهم گردد، باعث توسعه و اشتغالزایی می شود.

کریمی توسعه شرکت ها و کارآفرینی را دو مقوله مهم رفع معضل پیش روی توسعه برشمرد و اضافه کرد: کارآفرینی ایجاد شغل نیست، بلکه متفاوت تولید کردن، ارائه ایده نو و آنچه دیگران به آن دست نیافته اند، است.

وی یکی از حلقه های مفقوده در توسعه لارستان را، عدم بهره گیری از مشاوره و کسب اطلاعات درخصوص فعالیت ها، نام برد و تأکید کرد: مشاوره هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، زیرا با داشتن آگاهی و برنامه می توان به موفقیت رسید.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران، با اشاره به کشورهای چین، دبی و مالزی در چگونگی پیمودن راه توسعه، تصریح کرد: اصلی ترین راه دستیابی به توسعه ایجاد شرکت و کسب وکار است، چراکه این دو مقوله می تواند جذابیت ایجاد نماید و یکی از دلائل مهاجرت لارستانی به کشورهای حوزه خلیج فارس، بوجود آوردن شرکتها و فراهم کردن زیرساخت هاست و می توان با همفکری و همدلی و ایجاد مجمع تخصصی توسط بخش خصوصی موقعیتی بسیار مناسب تر از کشورهای دیگر را راه اندازی کرد.

وی راه توسعه لارستان را توسعه شرکت ها، ایجاد کسب و کار و کارآفرینی دانست و افزود: تنها از این طرق است که می توان به جذب جمعیت و سرمایه ها مبادرت ورزید.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران با توصیه به نخبگان، گفت: اگر قصد راه اندازی شرکت، ایجاد اشتغال و یا تجارت را دارید، در نخستین گام به شناسایی فرصت ها که همان نیاز بازار است، بپردازید، سپس به ارائه ایده جدید اقدام کنید و پس از این مرحله است که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرید و موجب اشتغال می گردد.

وی راه جلوگیری از هدر رفت و استفاده بهینه از سرمایه ها را، آشنائی با فرآیند کارآفرینی دانست و تصریح کرد: فقط با کارآفرینی و ارائه ایده نو، می توان به سود و اشتغال رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 783
بازدید کل : 18705
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1