اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با خشکسالی و تامین آب در فارس
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: برای مقابله با خشکسالی و تامین آب آشامیدنی برای جوامع شهری، روستایی و عشایری فارس و همچنین تامین علوفه دام عشایر و اجرای طرح های کوچک تامین آب در این استان، امسال یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافت.

حسن فیاض پور افزود:به دنبال پیگیری های انجام شده از سوی استاندار فارس و معاونین برنامه ریزی و امور عمرانی استانداری، در مرحله اول 450 میلیارد ریال اعتبار به استان فارس به عنوان یکی از استان های متاثر از خشکسالی تخصیص یافت و این اعتبار بین دستگاه ها توزیع شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم و به دنبال سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به فارس و پیگیری مسوولان استان، هیات وزیران در جلسه هفتم آبان ماه جاری،اعتباری معادل 750 میلیارد ریال دیگر برای اجرای پروژه های تامین آب، آبرسانی به عشایر، تامین علوفه عشایر، بازسازی و لایروبی قنوات، اجرای طرح های کوچک تامین آب، انتقال آب به وسیله لوله و سایر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص یافت.

 فیاض پور افزود:اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شرب روستاها، تکمیل مجتمع های نیمه تمام آبرسانی روستایی، اقدامات موثر مقابله با تنش آبی در شیراز، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شهری و اقدامات موثر مقابله با تنش آبی ناشی از خشکسالی در سایر شهرهای استان از دیگر مواردی است که اعتبار مذکور برای آنها تخصیص یافته است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: اعتبار تصویب شده که به زودی بین دستگاه های شهرستانی توزیع می شود، پس از تصویب در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هزینه خواهد شد تا بخشی از مشکلات ناشی از خشکسالی در بخش کشاروزی استان رفع شود.

 وی بیان کرد: در سفر اخیر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به استان فارس نیز، به دنبال پیگیری ها و مکاتبات انجام شده توسط مسوولان استانی، مقرر شد که در لایحه بودجه سال آینده، توجه ویژه ای به بخش تامین آب در فارس شود و ردیف اعتباری خاصی نیز برای تامین آب دریاچه ها و احیای تالاب ها پیش بینی شود.

 فیاض پور گفت: علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده مذکور، مقرر شد که 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز برای اجرای بند (د) تبصره 11 قانون بودجه سال 93 کشور برای جبران بخشی از خسارت وارده به بخش کشاورزی استان که در اثر خشکسالی و سرمازدگی حادث شده اختصاص یابد.

او گفت: در بند دیگری از این مصوبه، استمهال سه ساله اقساط سررسید بدهکاران بخش کشاورزی که در اثر خشکسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده اند نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده که این مهم نیز در دستور کار استان قرار خواهد گرفت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 817
بازدید کل : 18739
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1