حاکم قلب ها
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
جمعه 6 تير 1393برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 

دوستانی که مرا می شناسند می دانند که مدت زیادی بود که توفیق خدمت در منطقه لارستان را نداشتم. اما هر از گاهی که احساس ضرورت می کردم، مقالاتی می نوشتم و سایت ها و هفته نامه های محلی لطف کرده و آن را منتشر می کردند. متأسفانه مدتی است به علت مشغله زیاد و علی رغم میل قلبی موفق به این کار نشدم.

 الان که این مقاله را می نویسم ساعت ۶:۳۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲/۴/۹۳ می باشد. بعد از نماز صبح به موضوعات مختلف فکر کردم اما ناخودآگاه به یاد آقا «حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی» افتادم به یاد سیره – روش و منش و محبوبیت کم نظیر ایشان در بین طبقات مختلف مردم و اینکه این محبوبیت بعد از دو سال از ارتحال ایشان نه تنها کم نشد. بلکه روز به روز افزون تر و مردم جای خالی او را بیشتر احساس می کنند. 

در مراسم دومین سالگرد آقا حدود یک هفته مردم در مراسمات مختلف شرکت فعال داشتند و جالب اینکه تمام هزینه های مراسمات را خود مردم با عشق و علاقه پرداخت کردند ویک ریال از بیت المال هزینه نشد و اوج حضور مردم در مراسم اصلی یعنی روز نوزدهم در حسینیه اعظم بود که جمعیت موج می زد همه آمده بودند اعم از شیعه و سنی. از منطقه لارستان و غیر لارستان. از یاد نبریم به قول یکی از دوستان (برادر عزیزم آقای حاج محمد زارع) این مراسم دومین سالگرد آقا بود نه مراسم سوم و هفتم آقا. 

حضور چنین جمعیتی به صورت خودجوش و با کمترین تبلیغات و یا بهتر بگویم اطلاع رسانی غیرگسترده واقعاً عبرت انگیز است. برای همه ما. 
«واقعاً رمز محبوبیت آقا چه بود؟» 

به نظر حقیر رمز محبوبیت آقا مردمداری، گذشت از اشتباهات سهوی افراد، جهت جذب حداکثری، رفتار کردن با سعه صدر با مردم ، تواضع و فروتنی، زندگی ساده و پرهیز از تشریفات و خیلی فضائل اخلاقی دیگر که در این مقال نمی گنجد و از همه مهمتر صداقت و سلامت نفس او بود. متأسفانه امروزه خیلی ها با سادگی یکی می پندارند و فکر می کنند زیرکی با صداقت و شفافیت منافات دارد. 

خیر، عزیزان اتفاقاً آقا بسیار باهوش و زیرک بود و البته صادق و شفاف. مواضع خود را صریح بیان می کرد و به خداوند تبارک و تعالی توکل کرده و خدا هم به او کمک می کرد و اگر جائی اشتباهی رخ می داد و یا او را به اشتباه می انداختند صریحاً اشتباه خود را اعلام و تصحیح می نمود. 

خداوند در آیه ۳ سوره طلاق می فرماید که «هر کس بر خدا توکل کند او برایش کافی خواهد بود» که حضرت آیت اللهی نمونه این آیه است. رمز موفقیت و محبوبیت ایشان در نزد مقامات بلند پایه مملکتی و رهبر معظم انقلاب و از همه مهمتر در بین مردم نیز همین بود و در یک کلمه بایستی گفت: «حضرت آقا بر قلب ها حکومت می کرد.» 


و نکته آخر: 
برادران و خواهران عزیز اهل تسنن و تشیع: 
بیایید قدر این وحدت را که میراث گرانبهای حضرت آیت الله آیت اللهی – حضرت آیت اله موسوی لاری – جناب شیخ محمد فقیهی و جناب شیخ عبدالرزاق ابونجمی و دیگر علما و بزرگان تشیع و تسنن می باشد؛پاس بداریم. 

این وحدت و انسجام و همبستگی به راحتی به دست نیامده بلکه با خون دل خوردن ها و از خودگذشتگی ها حاصل شده است. در سایه ی این وحدت است که الحمدلله امنیت قابل قبولی در منطقه وجود دارد. نکند خدای ناکرده عده ای اعم از شیعه و سنی با حرف های بی ربط و دامن زدن به تعصبات مذهبی و یا به خاطر مسائلی از جمله انتخابات، تقسیمات کشوری، کمبود امکانات و سوء تفاهمات خدشه ای به انسجام و وحدت دیرپای منطقه وارد کنند که اگر خدای ناکرده چنین شد تبعات جبران ناپذیری از جمله ناامنی بدنبال خواهد داشت. بدیهی است اگر ما صاحب همه چیز باشیم ولی امنیت نداشته باشیم هیچ ارزشی ندارد. لذا واجب است قدر این نعمت امنیت که از مواهب وحدت و همدلی و تلاش نیروهای امنیتی است بدانیم. 

حقیر اعتقاد قلبی داشته و دارم که بایستی به مناطق مختلف شهری و روستایی اعم از سنی و شیعه رسیدگی کرد و خواسته ها و مطالبات مردم را با توجه به امکانات دولت اجابت کرد. 

اما عمیقاً به این هم معتقدم عده ای بدخواه می خواهند از این مطالبات سوء استفاده کنند و ممکن است عده ای از سر بی توجهی به حرف های آنها توجه نمایند.

بدانیم و بدانید هر کس در هر لباسی و هر مقامی به بهانه دلسوزی برای مردم و یا دفاع از مذهب موجب اختلاف شیعه و سنی و موجبات ایجاد یأس و بدبینی نسبت به هم گردد دوست ما نبوده و نیست. 

باید کاری کنیم که وحدت شهرستان های لارستان- خنج و گراش و بخش ها و شهرها و روستاهای تابعه روز به روز بیشتر شده و مسائل جزیی خدشه ای به وحدت مثال زدنی این منطقه وارد نیاورد. ان شاءاله 


دوست دار شما 
علی اکبر نجیب زاده 
۲/۴/۱۳۹۳

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 519
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 520
بازدید ماه : 1238
بازدید کل : 19160
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1